Budgetcoaching

Budgetcoaching

Voorkomen is beter dan genezen

Vind je het lastig om je persoonlijke administratie goed bij te houden? Misschien vanwege gebrek aan tijd of zin, maar het kan ook zo zijn dat je er niet meer naar durft te kijken. Je weet natuurlijk dat je persoonlijke administratie erg belangrijk is om betalingsachterstanden te voorkomen. En voorkomen is beter dan genezen. Onze budgetcoaches helpen je graag bij het creëren van inzicht en evenwicht in je financiële huishouding.

Herken je die momenten dat de rekeningen zich blijven opstapelen? Je lijkt het overzicht kwijt te raken en misschien ben je het al kwijt. In zo’n situatie kunnen wij je helpen. Een budgetcoach van BFS Bewindvoering biedt je persoonlijke ondersteuning om administratief en financieel overzicht te krijgen. Onze begeleiding werkt preventief en is gericht op het voorkomen en oplossen van betalingsproblemen of betalingsachterstanden.

Iets voor jou?

Wanneer je op één of meer van onderstaande vragen ‘ja’ kunt antwoorden kan een budgetcoach veel voor je betekenen.

  • Heb je moeite om overzicht te houden en je persoonlijke administratie bij te houden?
  • Heb je niet altijd genoeg over om de vaste lasten te betalen?
  • Vind je het bijhouden van je persoonlijke administratie een noodzakelijk kwaad?
  • Dreig je af en toe of regelmatig in de financiële problemen te komen of ontstaan er achterstanden (en hierdoor dus onnodige kosten)?
  • Heb je kleine of grote schulden en weet je niet goed hoe je daarvan af komt?

Wij helpen je graag!

Budgetcoaching

Budgetteren is te leren. En wij kunnen je daar in coachen. Onze aanpak bestaat uit drie stappen en neemt gemiddeld twee maanden in beslag. Alles gebeurt in samenwerking en samenspraak met jou, zodat je inzicht krijgt in je financiën, in de toekomst zelf het budget in balans kunt houden en je privé-administratie bij kunt houden.

Doel van het traject

Ons gezamenlijke doel bestaat uit:

  • Inzicht krijgen in de financiën.
  • Een basis leggen voor een gezonde financiële toekomst.
  • Balans creëren, voorkomen van (nieuwe) achterstanden.
  • Verandering in gedrag, bewustwording.
  • Ontzorgen en preventief handelen.

Hoe pakken we het aan?

1. Intakegesprek
We beginnen met een intakegesprek. In dit gesprek bespreken we de verwachtingen, de oorzaken, de vorm en de inhoud van het traject.

2.Inventarisatie en ondersteuning
Bij stap twee gaan we de financiën inventariseren en ondersteuning aanbieden om het volgende te realiseren:

  • Een overzichtelijke thuisadministratie opzetten, inclusief eventuele schulden inventariseren.
  • Opzet budgetoverzicht van de huidige situatie, voorbeeldbrieven aanreiken voor aanschrijven schuldeisers.
  • Besparingscheck, extra inkomsten en toekomstwensen in kaart brengen.
  • Advies en ondersteuning bij aanvragen toeslagen, wijzigen verzekeringen en abonnementen.
  • Een nieuw en realistisch budgetplan maken.
  • Kasboek opstellen.
  • Omgaan met het nieuwe budget (tips & tricks)

3. Evaluatie
Ter afsluiting van het traject komen jij en je budgetcoach samen om te evalueren en de voortgang te bespreken. Eventueel wordt de voortgang naar de werkgever gestuurd.